anderson vs bloggen



ligenu: kan se et træ med røde blade. ved ikke om det taler til mig. ved ikke om træer er kommunikative. i går: række 3 sæde 7. kommunikative pige bag os til veninde(r): 'i skal glæde jeg såå meget, den er såå god, glæder i jer, gør i. hva. gør i ikke. hva.' mig til lil: 'hånligt smil.' gik ikke med den samme wow fornemmelse ud biografen som forventet. tror jeg synes den var god. måske flot. godt filmet. zooms osv. tror jeg syntes at bob balaban var den bedste. hans kolde observationer af vejret. det meta-agtige fungerede godt. filmen bevidst om filmen. voksenkarakterer virkede karikerede i et ellers originalt univers. bruce willis replikker faldt til jorden. følte med bruce. følte med captain sharp. tropføren var en uinteressant karakter. jason schwartzman skulle have spillet alle roller. poster ikke det her som en anmeldelse. poster det her mens jeg tænker på tænker på hvordan det ville være at leve i 60'erne. poster det her som en post på bloggen jvf punkt to i knud steffens blogpost-svar til bues post 'litteraturbloggen er busy': døgnrapporten. der er sket noget. jeg skriver at der er sket noget. som tropfører ward indtaler rapport hver aften. føler at det er en måde der skiller sig ud fra dagbogen. føler at de vigtigste ting for bloggen er umiddelbarhed og sprog. teksten når at skrives inden den undrer sig over hvad den er. bloggeren når at skrive ting uden at hvad hvad der skal skrives. bloggen skal reflektere over sig selv som medie, men ikke sætte for mange spørgsmålstegn ved hvad den kan og må. den er et stadig nyt medie i litterær forstand. føler godt at bloggen kan være litterær. den arbejder med sprog og historier. tænker hvis sam shakusky havde en blog. tror poetikken ændrer sig så snart der bliver en forventning om læsere. tror ikke der behøver at være en forskel på kommunikation og sprog. jeg skriver her. har læsere måske, der læser det måske. ved jeg at jeg har læsere ved jeg også at jeg ikke længere kun skriver til mig selv. for min egen skyld. bloggen har ikke udviklet sig til noget kommunikativ endnu. ikke mere end en bog er kommunikativ. bloggen arbejder med det kommunikative. litteratur afspejler samfundet whatever. jeg er samfundet. jeg drikker danskvand og smøre vaseline på mine læber så de ikke flækker i det her frostvejr har sat mintgrønne stearinlys i min lysestage for at skabe 'stemning'