frasorterede noter til forelæsning om gutenbergrevolutionen



jeronimus forbillede for renæssancens lærde tænker lady gaga som forbillede for år 2012s lærde. jeronimus som forsigtig tænker ikke lady gaga som forsigtig. biblens ånd og lady gagas ånd.  satans ånd. har ikke forstået kvinden i den her video

vulgatabiblen. katolicismens primære kilde.  vulgarisering af vulgatabiblen. har altid tænkt biblen som lidt vulgær. føler det virker 'politisk korrekt' at de første ord jeg kunne læse var 'børnebibel'. føler det er mindre 'politisk korrekt' at annas første læsning var 'lille sorte sambo'

skridtet væk fra papyrusrullen forandrer mediet. what if tænker jeg what if biblen oprindeligt var skrevet i html koder

biblen oprindeligt til oplæsning. kan huske da jeg fik mio min mio læst højt som barn

scrolle på en computer strammer fra scrolling i den jødiske bibel. kan allerede fornemme online-perspektiverne. gutenberg zuckenberg it's on

biblen som symbolsk fetisch pga dekoration. her er en digression: har en smag af ballon i munden efter at have drukket kaffe fra kantinen

anden gang christian dahl siger fetisch. tænker på balloner igen. tænker whats wrong with me

namedropping: ian watt jack goody havelock mcluhan levi-strauss j. ong

kaligrafist. 3 % strøm tilbage på computer. hvornår får jeg det batteri fra hong kong



ekstra noter:

tror 'nogle' tænker at det her er inspireret af caspars blog og hans noter til asap track. yes. det har jeg det ok med.  er glad for reference og link til time to move. er glad for blogs og internettet. tænker også at det er godt med links ift blogmiljø og udbredelse af ting på nettet. fx kunne jeg igen linke til 50K som en del af et viralt eksperiment. eller til erik scherz turboanmeldelse af den. eller til bue peitersens gode blogpost 'hvor lang er en digtsamling egentlig?'. eller til amalies indlæg om hendes bog der udkommer til januar 'koordinater' har fundet vej til www som jeg glæder mig til at læse. altså hendes bog, ikke www. føler på en måde godt at jeg kan læse www. eller til det her link til litteraturcafe i aften  som jeg nok desværre ikke selv kan komme til men som man burde komme til


(wow, etikette namedropping)

har set jonathan spang i dag, gør det mig medskyldig i forbrydelsen

er frustreret over søren mørchs sammenstilling af 'statistik før det 20 århundrede som en ikke eksakt videnskab' og 'poesi som litterær genre'