gode konsekvenser af at jeg tog med til matisse udstilling på smk




familiær aktivitet. at have gjort ting sammen. at have set på ting sammen. at have snakket om ting sammen. kulturelfamiliær ping pong u know



at jeg kan skrive en blogpost om det


at jeg har noget at skrive en blogpost om



at jeg efterfølgende i 3a'eren hørte tre invandredrenge snakker om skæve henrik


at jeg så en fransk film om matisse på 23 minutter skudt med et 16 mm hvor det føltes som om gunnar nu kommenterede



udvidelse af positiv kulturel kapital: at sætte kunst i perspektiv til anden kunst. at sammenligne. at udvide en horisont. at forstå kunst i et historisk perspektiv. at forstå kunst ift andet kunst. at jeg har lært hvordan matisse laver flere eksemplarer af hans værker med forskellige udtryk og forskellig vægt på farver dystre vs mættede fx. at han ikke har nogen stil men er inspireret af mange fx cezanne at han hele tiden experimenterede med nye stilarter og konstant brød med konventionerne waah


udvidelse af negativ kulturel kapital: at kunne sige at jeg kender matisse. at kunne sige at jeg kender hans kunst. at blive set derinde af bekendte eller evt at folk man kender på internettet fx facebook. at det føles styrkende ift min person at have gjort noget kulturelt der ligger uden for min 'normale' interessesfære. at jeg derfor kan være mindre kulturel de næste par dage og istedet ligge på en sofa på mols


at jeg kunne høre lydbånd om udstillingen og føle mig som turist og tænke hvad der ville ske hvis jeg stjal den ipod



efterfølgende tilfældigt stop i 'top genbrug' på istedgade hvor jeg købte en sort jakke der står 'video' ved højre brystlomme