Hvad er det nu det hedder dem der saver mennesker over i to [ svar 1 ]



svar på tilfældigt spørgsmål fra uddrag af rasmus graffs tekst 'Hvad er det nu det hedder dem der saver mennesker over i to' udgivet i den blaa port nr 90. 2012

Får du gib, sug i maven, lykkebringende sitrener, når du uden for kongeriget danmark hører nogle tale dansk, ser symboler på danskhed eller hvis noget minder dig om noget dansk eller hjemligt?


tror jeg får en pludselig genkendelighedsfølelse af at noget der normalt er tæt på mig, men nu er langt væk fra, igen er tæt på mig. kan godt lide at kunne sladre om andre på et sprog ingen forstår fx dansk. føler ikke det er danskhed, ved ikke hvad danskhed er. føler det er tryghed. en universel tryghed der ikke er forbundet til landegrænser. ved ikke hvad landegrænser er. tror det er den slags tryghed man i virkeligheden leder efter eller håber at føle når man vender tilbage efter at have været uden for dk. tror man rejser ud for at komme hjem igen. ved ikke hvad nationalitet er. ved ikke hvad symboler er. prøver at finde ud af hvad lykke er. følte lykke da der blev uploadet et billede på min facebookvæg af en væg på et værelse i et kollektiv i thessaloniki hos harris  med et ophængt billede af mig og asger. følte en lykke over tilfældigheden ved at thomas havde mødt ham og han havde mødt os og jeg havde mødt thomas. tror jeg vil føle en slags lykke eller sitren hvis jeg hørte medina i udlandet