abba digt 2.0



har tænkt mig at klippe alt håret af mit hovedet

forestiller mig de klumper håret vil falde i

langsomt mod køkkengulvet som små marsvin

jeg vil sætte en abba plade på

som kan spille højt i baggrunden

mens jeg synger med og overdøver maskinen

når jeg klipper mit hår af vil jeg drikke et glas hyldeblomst blandet op med næsten koldt vand fra vandhanden

og tage billeder fra processen

og hænge dem op på min væg

og hænge billeder af tom cruise op ved siden af

og finde en mannequin dukke der ligner tom cruise

og klistre mit hår fast på hovedet af dukken

og skrive et kritisk digt om scientology

og placere det i hånden på dukken

har læst et citat af benny anderssson på musicwithease.com

 ’we dont want to write political songs. we dont want to turn our records into speeches’

tænker på min klipning som et political statement

tror ikke det vil ændre noget i en valgkamp

tænker på min klipning som en antikrigshappening

hvor hvert eneste hår repræsenterer en civil

ved ikke

kan bedre forestille mig klipningen som en scene i en abba musikvideo

hvor jeg spiller synthesizer i takt med at totterne flyver

hvor jeg rocker sammen med bjørn benny og agnetha

hvor ingenting kan stoppe os

mig og dem fra abba

sammen kan vi alt siger bjørn