'hej frede' v. 2.0 feat introduction


hej frede som en ikke-rigtig titel. hej frede som arbejdstitel der forbliver arbejdstitel. hej frede som reference til børnesang. hej frede som en henvendelse til frede. explicit apostrofering. hej frede som hej frede og sådan blir det. ok. christian dahl snakker om den machiavelliske skepsisme i shakespeares værker. no end to subversion. lignede geert wilders der lige gik forbi uden for forelæsningsvinduet. hvis frede gik forbi ville jeg vinke og råbe hej frede selvom han ikke ville kunne høre det fordi glasset er lydtæt. jeg ville råbe den nye version af digtet til ham. nu kommer det her istedet. er glad for at bloggen kan give mulighed for at ændre ting. lave 2.0 versioner. tror det er en af de gode funktioner ved bloggen: den ikke-færdige tekst. bloggen som mulighed for en dynamisk tekst. måske også en farlig funktion: den aldrig-færdige tekst. ved ikke om jeg vil blive ved med at lave om på den, ved ikke det her er den færdige version. det bør det være. 2.0 giver anledning til 3.0. måske er et slet ikke 2.0. måske er det en ny tekst med samme udgangspunkt. vil hellere skrive nye 1.0 hej-tekster. til flere mennesker. kan godt lide 2.0 versionen af hej frede som jeg skrev fordi den skulle læses op og der skulle ske ting. kan godt lide den ift 1.0 versionen (som kan læses her hvis man trykker på et af ordene i den her parantes) måske fordi den nærmer sig et mere selvstændigt sprog. mit eget sprog. nærmer sig en helhed. hehe helhed:

frede sidder på stolen midt i rummet
jeg sidder bag bordet som om jeg ejer noget
måske for at opretholde en følelse af autoritet
ved ikke hvad autoritet er
kan det være en følelse
ved ikke om følelsen neutraliseres når jeg drikker nescafe
frede sidder på stolen midt i rummet og snakker
jeg sidder bag bordet som om jeg ejer noget
frede snakker om de nye vinterstøvler han har fået af sin far
siger til ham at jeg har det med samtaler om vinterstøvler som jeg har det med jul i oktober
får ikke sluttet sætningen
er ikke tilfreds med sammenligningens udgangspunkt
fredes far har fået ny kæreste det er derfor fredes far er så gavmild
gør det en forskel det gør at jeg sidder med benene over kors
gør det en forskel at fredes fars nye kæreste sidder med benene over kors og om det er rigtigt at det er et
feminint kropsudtryk
har det nogen betydning for kønsroller
kan det være det der gør fredes far gavmild
det feminine og benene over kors
julen er årstid for gavmildhed
jeg godt kunne blive venner med kulden
hvis efteråret havde facebook ville jeg sende den en friend request
spørger frede hvad han tænker på
piger

tænker på mig selv som en pige i fredes nye vintersko:
sidder med benene over kors og stalker gamle billeder af efteråret
jeg har fået pandehår og færre hår i øjenbrynet
jeg overvejer lokalets æstetiske udtryk
hvordan farverne spiller sammen for at skabe en varm atmosfære
jeg overvejer at røre mig selv på brysterne mens jeg har chancen
frede sidder på stolen midt i rummet
jeg sidder bag bordet og puster hår væk fra panden
som om jeg ejer noget