hej frede




frede sidder på stolen midt i rummet

jeg sidder bag bordet som om jeg ejer noget

måske for at opretholde en følelse af ’autoritet’

ved ikke hvad autoritet er kan det være en følelse

ved ikke om følelsen neutraliseres når man drikker nescafe

frede sidder på stolen midt i rummet og snakker

jeg sidder bag bordet som om jeg ejer noget

frede snakker om de nye vinterstøvler han har fået af sin far

siger til ham at jeg har det med samtaler om vinterstøvler som jeg har det med jul i oktober

får ikke sluttet sætningen

er ikke tilfreds med sammenligningens udgangspunkt

fredes far har fået ny kæreste det er derfor fredes far er så gavmild

tænker på hvilken forskel det gør at jeg sidder med benene over kors

tænker på om fredes fars nye kæreste sidder med benene over kors og om det er rigtigt at det er et

’feminint kropsudtryk’

om det har nogen betydning for ’kønsroller’

tænker om det kan være det der gør fredes far gavmild

det feminine og benene over kors

tænker på julen som årstid for gavmildhed

tænker på at jeg godt kunne blive venner med kulden og efteråret

hvis efteråret havde facebook ville jeg sende den en friend request

vil gerne have en grund til at købe nye vinterstøvler pga kulde

spørger frede hvad han tænker på
piger

tænker på mig selv som en pige i fredes nye vintersko:

sidder med benene over kors og stalker gamle billeder af efteråret