helt friskt digt om hvad der sker lige nu fx med mine hænder




sidder uroligt på stolen og spiser saltstænger
ved ikke om jeg er den eneste der altid knækker det yderste stykke af med fortænderne
og lader yderligtsiddende saltstykker smelte på tungen
og gumler på det yderste stykke
og knækker endnu et stykke af
og læser norsk poesi
og laver en trutmund med min hånd
og kysser den
og stikker tungen ind
og laver lyde med munden der mest af alt minder om dårlig beatboxing
og spiser resten af saltstangen
og renser tænderne med tungen
og lytter til musik af kunstnere med kunstnernavne på én stavelse
beck feist nas foals drake
em
i
nem
og ærger mig over den dårlige lyd på min laptop
og glæder mig over at jeg har fået en ny e-mail på min gmail konto
og ærger mig over at jeg har fået flere e-mails på min hotmail
og tænker på om jeg spiser endnu en saltstang fordi det er blevet en vane
eller fordi det mindsker følelsen af rastløshed i mine fingre
et andet spørgsmål er 
om det er ligeså kedeligt at være i ikea som folk siger
jeg er der aldrig længere tid end en time ad gangen