ting skal deles: æg videoer blogs links


brugte en æggedeler i går til at dele æg i næsten lige skiver selvom blommen smuldrede, lils æg klarede det fint, ved ikke om det var fordi hun vendte det på den anden led. fik et mærkeligt halvfemser-trip over æggedeleren: tænkte på familiemiddage med æg og sild og små frikadeller som jeg troede min farmor havde bagt men så kom fra frysedisken i fakta og duften af cirutter og en sakselignende genstand der kunne slukke stearinlys så man slap for at puste. nå. igen var det ikke der skulle snakkes om. tænkte på at bloggen har brug for at dele lidt flere links ud fx glemte jeg at linke til boys nye blog hvor der er gode ting og har også glæder mig til at kunne linke til lils musikvideo til natals eller 'aebeloe' track 'siglo' som hun optog i paris (apropos nostalgi. måske var det der hele ægge-delen kom fra) kan godt lide den ift æstetik og ift en historie der måske bliver fortalt. ift at jeg er med i meget korte shorts. ift at man kunne optage en hjemmevideo med video8. og fx den her musikvideo. tænker videoen at det var grunden til at jeg skrev 'time to move' eller måske hvertfald en katalysator for det. kan godt lide 'katalysator'. tænker på det som en kæmpe kreativitetsmaskine. noget med at blive inspireret som det med ægget der blev til fire links. eller fjeren til fem høns. tænker det som en moderne fortolkning af hc. andersen. noget med at dele æg og dele links. som fx proust og madeleine-kagen. tænker også erindringer ift min farmor og ift combray og marcel. modernisme og  æstetik og digressioner og viralitet (kan man sige det) tænker jeg bare helt generelt at det er det det handler om

                 
Aebeloe - Siglo from Lil Wachmann on Vimeo.