tanker under to appelsinskrælninger




1

søger på google for at finde informationer om en journal jeg skal skrive i min litteraturliste til min opgave om 'the road'. søger på google for at finde den rigtige stavemåde til 'appelsinskrælning', undrer mig først over resultatet men forstår det efterfølgende godt og tænker så ikke mere over det. og tænker så alligevel at jeg nok kommer til at stave det forkert mindst 1 gang i den her tekst. tager en urtekniv frem og skærer riller i skrællen så appelsinenskrællen kan pilles af i fire lige store stykker uden at selve appelsinen skal deles ud i fire lige store stykker. på den måde appelsinen isoleret fra skralden og jeg kan herefter begynde delingen af appelsinens både som én for én tygges og synkes. det her er en god skrælning og en god indtagelse af appelsin tænker jeg. har næsten ikke fået noget saft på fingrene. læser imens caspars 2012-liste og ved ikke hvad jeg skal forstå ved young guns og dobbeltbloggerteam. kan godt lide at det får mig til at tænke på en film med charlie sheen og kiefer sutherland. ved ikke om jeg selv har opfattet det sådan med dobbeltheden men kan godt se perspektivet. og har det ok med referencerne. kan godt lide listen som en ikke-liste. spiser lidt flere appelsinbåde og kigger ud af vinduet. har spist tre strepsils, 2 appelsiner, 1 fuldkornsbagel fra bagelman (kyllingbaconagurktomatjalapenoscreamcheese- cremefraichedressingcheddarostalmsalat), 1 rugbrød med spegepølse og mayo, et æble, en gulerod og 3 vitaminpiller


2

det her bliver ikke det samme tænker jeg. var stolt over den første skrælning fordi jeg sjældent spiser appelsiner fx pga det besvær der i processen hvorved man når ind til selve frugten. kan slet ikke se det positive i det. alligevel gik det godt med den første. spiser appelsiner i dag pga c-vitaminer og pga snot. snottet løber ned af min næse og rammer skrællen før jeg overhovedet får skåret i den. laver samme manøvre med rillerne der deler skrællen op i fire. prøver at tage skrællen af men hele appelsiner deler sig i fire og det stykke køkkenrulle jeg skulle bruge til at tørre mine fingre for appelsinsaft, har jeg brugt til at tørre snot væk fra min næse. bryder mig ikke om den blanding. læste tyve sider i bolanos 2666 før jeg begyndte at skrælle den sidste appelsin og tænker under skrælningen på liz norton og den fiktive seksualitet. følte engang at litterær opstemthed måtte være grundlag for at afgøre om noget er god fiktion. appelsinen er ødelagt og hænger fast i skralden og jeg bliver nødt til at spise den på den der måde hvor man suger sig fast i skralden for at få det sidste kød med. ved ikke hvorfor jeg gør det her, kan alligevel ikke smage appelsinen. har drukket 3 kopper the med frisk ingefær og mynthe og én kop med grøn the citron, 5 glas vand fra et stort glas (ca. 0.3 l), et glas æblejuice, 2 gange næsespray, 1ml echinacea dråber blandet med vand