[hej-serie presents no. III]: hej bruce willis




jeg sidder i hjørnet af stuen med den nyeste jumbobog
(man siger at det er det lyseste sted i huset)
jeg læser en historie om stålanden der møder stålanden
jeg fornemmer at det er en historie med mange moraler
jeg har aldrig set et punktum i en jumbobog
dialogerne virker aggressive med alle de udråbstegn
en latent vrede inde bag taleboblerne
måske siger det noget om skaberen af historierne:
har han haft en hård skilsmisse
er han blevet tacklet af en kollega til den årlige firmafodboldkamp
var hans søn en værre skrigeunge der altid kastede sutten ned i toilettet for derefter at samle
den op fra kummen og putte den i munden
jeg forestiller mig dig som stemmen bag anders and som er stemmen bag stålanden
er du typen der ikke sætter punktummer
føler du dig snedig
føler du dig skizofren
er du en anti-helt
man siger at du har følsomme sider
jeg bliver også hurtigt sentimental
jeg bliver hurtigt træt af at sidde her i hjørnet og føle ting forsvinde
og se biler køre langsomt forbi og menneskene der trykker næsen mod ruderne
og regnen der regner
og lyset der forsvinder ind i regnen
og dig der forsvinder ud i rummet
det er noget tid siden jeg har set armageddon
jeg kan godt blive ked af det når du dør
og når ben affleck for lov til at løbe med liv taylor
jeg kan godt blive liderlig af at sidde en hel dag foran fjernsynet
nu får jeg besøg af naboen