brev til lena dunham




kære lena



(jeg håber det er ok at jeg skriver på dansk. er ikke sikker på at jeg ville få ting udtrykt rigtigt ellers. google is ur friend)


jeg føler at jeg er på vej ind i et ok seriøst forhold med 'girls'.tror jeg startede med at se serien lidt ironisk eller med en distance måske fordi jeg ikke ville kendes ved det, ligesom at det tog mig lang tid at kendes ved at jeg følte mig underholdt af sex and the city (selvom det selvfølgelig ikke skal sammenlignes. her snakker vi om mine følelser ift identitet eller whatever). det er også det jeg har skrevet mails med en om og måske var det først da han skrev til mig, at det gik op for mig at jeg ikke længere så 'girls' som guilty pleasure men måske mere bare som pleasure. jeg er også begyndt at tjekke min iphone mindre og mindre under episoderne. og jeg bliver mere og mere frustreret over at de ikke er længere. jeg synes ikke det bliver fuldendt. der er altid ting jeg synes bør uddybes mere. på den måde har det måske format til mere end en tv-serie. det kan du jo tænke over. i starten havde jeg også problemer med din karakter. altså hannah. synes hun virkede indimensionel og triviel og vidste ikke helt om det var meningen men tror jeg har fundet ud af at det var det måske. der er sket nogle ting nu der gør at hun er den samme karakter men med væsentlig flere facetter. det er interessant hvad du gør med din krop tror jeg. den følsomme side overraskede mig selvom man burde have set den komme. og jeg er glad for at have set det ene af jessas bryster men ked af at man ikke ser mere i badeværelsescenen i episode 4, sæson 2, som ellers er en rigtig stærk scene både ift manuskript og det visuelle plan. jeg tror min yndlingskarakter er shoshanna selvom hun virkede irriterende og karikeret i starten. marnie kan jeg stadig ikke lide men det er måske ok at der er en slags syndebuk. charlie er en ligegyldig karakter men passer godt ind i den også ligegyldige (karaktermæssigt) rolle som på en måde alligevel er vigtig for at persongalleriet hænger sammen. ray er stadig lidt mystisk. hvem er han og hvorfor har han en kaffebar der hedder 'grumpy'.

kh noa