alle indkøbscentre er komprimerede identiteter eller kæntrende skuder


vi er i amagercentret en tidlig eftermiddag for at finde netstrømper
amagercentret har tre dæk og jeg tænker på titanic og på leonardo dicaprio 
og på hvordan du synes han er flottere i romeo og julie end i the departed
og jeg tænker på hvordan du sagde forleden at jeg har et mere markeret ansigt end brad pitt
vi bevæger os op på mellemdækket for at finde en vero moda
mellemdækket føles som et limboland uden fast grund
som en middelklasse oplevelse her på krydstogtskibet
jeg overvejer om amagercentret fungerer som en komprimeret version af amager
en slags indendørs identitetsbeholder 
her tænker jeg fx på mængden af skobutikker
og på hvordan asfalten på amager måske er bedre end andre steder i københavn
at folk derfor hele tiden slider deres sko op
jeg tænker på bodegaen hvor rygerummet er større end resten af bodegaen
og overvejer om man kan slide sko op ved slukke skodder med sålen
nu spiller de marie key i vero moda og janet jackson i centret
jeg står et minut eller to med den ene fod i centret og den anden i butikken
mens jeg forestiller mig amagercentret blive ramt af et isbjerg
enhver anden dag ville jeg have valgt janet jackson siger jeg til n.
som om jeg skal undskylde min voldsomme trang til at lytte til marie key 
n. tager en neglelak op og læser på etiketten: two way nail art and brush og vi snakker om at vi er sultne
at det er et mærkeligt sted at være sulten og et mærkeligt tidspunkt at være sulten på 
i amagercentret en tidlig eftermiddag for at finde netstrømper
du foreslår pizza
n. siger at pizza i flertal hedder pizze
at man kan bestemme pizzeriaets kvalitet på dets evne til at skrive pizze på menukortet
du siger at mennesker smiler på en helt bestemt måde når man foreslår pizza
jeg siger at jeg ikke kan smile så træt er jeg
jeg siger at jeg har været træt det meste af dagen 
jeg ligger mig på en bænk foran vero moda og lukker øjnene
jeg forestiller mig hvordan det ville være at vågne her på mellemdækket efter lukketid på vej til at kæntre
jeg bruger tre 2kroner i en tyggegummiautomat og får tre runde stykker tyggegummi i tre forskellige farver
det holder smag i tre minutter