et digt der handler om at være ved siden af mig selv eller ønsket om at være ved siden af et 'du'



jeg kigger mig selv i spejlet og føler mig ude af kontrol med mit spejlbillede
og tænker om mit spejlbillede også føler sig ude af kontrol med mig
jeg kommer i tanke om at mit spejl er flækket
at solen også virker ude af kontrol
at de gardiner jeg har ikke hjælper
at min seng står forkert
at du ikke er i den
at jeg kun ejer én plakat jeg kan lide
at det ikke engang er en rigtig plakat
men et det er et lille billede af et bjerg med en stor lyserød prik i midten
at det kan være det der gør alting sanseligt
mit nye forhold til værelsets interiør
jeg tænker på hvor lidt jeg ejer og jeg tænker på dig og på gardinerne som jeg har fået af dig
de gardiner som er for tynde til at holde solen ude
jeg får lyst til at ringe til dig for og fortælle dig at du er et elskværdigt og gavmildt menneske
at du gerne må eje mig
at det er gratis

at vi kan aftale en prøveperiode
jeg får lyst til at fortælle dig at jeg tænker på dig når jeg vågner og trækker gardinerne fra
men at det er sjældent at jeg trækker dem fra
så tynde som de er kan det være det samme vil jeg sige 
jeg skriver istedet en besked om at jeg vil flytte rundt på mine møbler til ære for dig
du skriver ’i wanna be there’
du skriver at du ikke kan se mine snapchats i solen
jeg begynder at flytte rundt på møblerne på mit 13 kvadratmeters værelse
mens jeg lytter til melodisk musik
måske for at gøre situationen mere kontrolleret
jeg sender dig fire billeder af ommøbleringen og et billede af et billede af mig selv
mens jeg overvejer om jeg skal købe mig en lænestol
mens jeg overvejer om jeg har lyst til at eje flere ting
mens jeg overvejer om jeg har lyst til at have ting under kontrol
mens jeg overvejer om jeg skal kigge i spejlet og se om mit spejlbillede stadig er der
mens jeg overvejer om jeg skal kigge i spejlet og håbe at du er der selvom det kan virke creepy