jeg føler mig sammenlignelig med en s-togs station




til et arrangement hilser jeg på to personer jeg kender perifert
den ene hilsen er af høflighed
den anden går ind under kategorien 'at pleje en forbindelse'
jeg skal huske at pleje mine forbindelser tænker jeg mens jeg giver hånden til person nummer to
vi kigger begge to væk mens vores hænder mødes

efter håndtrykket former jeg en pistol ved at folde alle fingre på min højre hånd
pegefingeren folder jeg ud igen
tommelfingeren vender jeg opad
jeg presser pistolrøret op i huden bag hagen
og føler en frustration over ikke at mærke knogler
det har jeg fået at vide af en jeg elsker:
du har ekstra meget løst hud under hagen
mere end den gennemsnitlige dansker
jeg stiller mig i et hjørne og hiver lidt i huden
og forestiller mig at du hiver lidt i huden
jeg kommer to gange
og blinker til dig to gange med begge øjne på samme tid

jeg fortæller dig at der er to ting jeg har tænkt meget på siden vi så hinanden sidst
at jeg som person er dårlig til at skabe ægte forbindelser
og at værdien ved at være tv-serie stjerne er steget markant de seneste år
du forstår ikke hvordan jeg har tid til at se så mange tv-serier
jeg siger at det handler om prioritering
at man samtidig med at se serier kan skrive mails på en iphone
til folk man altid kun har skrevet mails til og har fået mails fra

jeg tænker at de mest ægte forbindelser jeg har
er med folk der minder om mig selv