nu har jeg sagt at jeg ikke gider give tekster titler så her kommer det sådan uden videre


jeg har tænkt længe på at  gå en tur på stranden
og have fornemmelsen af ikke at skulle forholde mig til mennesker
jeg spørger dig om vi skal gå en tur på stranden nu det er blevet forår
jeg spørger dig om du kan forestille dig at vi holder i hånd og kaster muslinger efter hinanden
jeg forestiller mig at alle sandkorn er mennesker
at jeg træder på mange men langt fra alle
at det næsten er uundgåeligt i en størrelse 43 på en forårsdag
jeg browser flere måneder tilbage  i vores sms-historik
og vil læse en tilfældig besked højt men finder ud af at det er en smiley
hvordan læser man en smiley højt tænker jeg
jeg tegner smileyen i sandet
jeg siger til dig at hvis jeg skulle kalde dig noget sødt skulle det være musling
du siger at det er godt at det blev forår
at muslingen er hård uden på og blød inden i 
du spørger om det er sådan jeg ser dig
er jeg ikke et menneske siger du
jeg siger at i dag er du en musling
i dag er du ikke et menneske og  det er en god ting 
jeg løfter en musling op og råber 'nu skal jeg give dig forår' musling
og fortæller dig om engang jeg kogte blåmuslinger i en konservesdåse på et bål
jeg føler mig et kort øjeblik spejderagtig og i ét med naturen
jeg føler et øjeblik at mennesket kan være ok
selv på dage hvor jeg ikke føler det