om universet etc etc etc


det er fint nok at sidde og læse i lyset fra den her lampe
ved siden af mig ligger en bog om elektriske installationer
du siger at den er pæn uden på men at indholdet halter
så kan man diskutere kvantitet over for kvalitet tænker jeg
det kan man gøre i lang tid
indtil universet dør

jeg tænker på at det er din bog
det er dit skrivebord
det er din lampe
det er en vand fra din mors køleskab som jeg drikker af

du er begyndt at give dig selv kaldenavne
som kompensation for at du ikke må give mig kaldenavne
du kalder dig selv for musling
dine sms'er virker rolige
du skriver hej noa
jeg skriver at alt er godt
at jeg har spist havregrød og sovet som man nu gør i forstaden

den elektricitet jeg kan se fra mit vindue har forbandet svært ved at styre sig
det blæser også mere end man kan fornemme
jeg tager den sidste slurk af en smoothie
og sætter jurassic five på
og vipper lidt med hovedet
og tænker på jurassic park
og på et mareridt jeg havde for mange år siden hvor en tyrannosaurus ville spise mig
jeg skriver at jeg glæder mig til at teknologien udvikles
så skal vi opleve universet sammen
alle de planeter skriver du
fremtiden skriver jeg