et elværk. en elmast. en elektrode




du siger at man har lagt masterne ned

at du har ledt efter dem i ugevis

at alting ender blindt

for enden af marken er der et elværk

en elmast

en elektrode

du siger at man har fjernet udsigten 

at man har udryddet den og gemt elektriciteten væk i kasser

du binder knuder på ledningerne for at holde ting sammen

jeg spørger dig om du kan trække vejret for bare gnister 

mens jeg tænker på træerne der står rundt om værket

mens jeg tænker på at nogle ting vokser op af jorden

mens jeg tænker på dig der står på jorden

dig der står med øjnene

ved siden at ting der vokser op

og masterne der ligger ned

og hele himlen der blotter sig

du siger at alting går i ét

at det føles som om alting hænger sammen

som når man holder om en ven

du siger at det er strømmen der gør det 

jeg siger at det er forestillingen om kroppen i bevægelse med naturen

alle de bevægelser siger du

træerne siger jeg