om at cykle under skyer


vi cykler rundt under en lang slørsky
du kører langsomt
du kører næsten ikke
som om du sanser alt hvad du ser
fabrik
sky
blomsterbutik
kobber der bliver grøn
jeg fortæller dig hvilken have vi kører forbi
du fortæller mig en hel del med øjnene
alt hvad du ser er bare ting der kommer tættere på siger jeg
indtil de fjerner sig igen
du siger at det er den der øjeblikkelige kærlighed til noget man ikke kan holde om
jeg siger at man kan tage billeder at ting ved at blinke med begge øjne samtidig
dit hår blæser som i film
din cykel sidder fast i asfalten
mens jeg bare suser gennem byen
mens jeg holder ved næste lyskryds for at vente på dig
mens jeg tænker på alle de skyer der fjerner sig
vi cykler næsten hele tiden med to meters afstand
det har også noget med cyklen at gøre siger du
og vinden siger jeg
du kører op på siden af mig og holder fast i min hånd
jeg siger at jeg har det svært ved at holde hånd mens jeg cykler
at det er følelsen af ikke bare at kunne køre hvor hen jeg vil
du spørger mig hvad kærlighed er for mig
jeg nævner nogle specifikke ting
at cykle på landet
at junglere med en bold i en ujævn have
før jeg til sidst beslutter mig for en følelse:
ro