associationer (1)





en vurdering af strømpekassens indhold; herunder et valg af hvilke strømper jeg skal tage på; herefter en erfaring rigere: der er ingen strømper der passer sammen, der er en ternet fra bjørn borg og fire forskellige sorte som jeg ikke ved hvor kommer fra og de passer sikkert heller ikke på mine fødder, tænker jeg, for i den drøm jeg havde forleden, var de fleste af mine lemmer vokset til umiskendelighed, det er slet ikke det jeg ønsker, det er slet ikke den start på dagen, der vil gøre resten af dagen til en permanent tilstand af den lykkefølelse fra forleden, hvor s-toget holdt stille for min skyld, kun for min skyld; altså, min cykel havde viklet sig ind i en anden cykel, som om det var et forlist forhold, hvor ingen ville give slip, stolte og stædige stod de der, majestætiske, og så alle de mennesker der ville mig noget godt, de ville hjælpe og forstod nødvendigheden ved at skille cyklerne ad og jeg følte næsten at alle klappede da vi gik ud, mig og cyklen, vi var en film, selv ham der fik olie på hænderne klappede og sådan blev min daglige vurdering af mit misantropiske indre markant anderledes end forestillet og så skal det hele ødelægges igen, så skal alt det smukke ødelægges, og tænk at man kunne tænke smukke tanker om et s-tog, det skulle ødelægges af strømpernes tilfældighed og fordi jeg for én gangs skyld kunne huske hvad jeg drømte, altså udover dengang jeg blev samlet op af en velociraptor og lagt på en redde på toppen af et smukt bjerg, sammen med nogle fugleunger, der spiste hinandens negle.