vi spiller krig




vi sidder helt fjollede og spiller krig

vi griner højt

vi griner og deler en faxe kondi

du drikker det meste af den

jeg har en til siger jeg

det er ok

vi sidder på færgen

her er hård vind til kuling

det har gjort det væsentligt sværere at manøvre ind og ud af havnen

bag færgen er solen gået ned og noget er gået ud

lyset er gået ud

som om lyset var fuld og gået ud 

som et lys

bag lyset er vandet ikke til at se

og så kunne det næsten være en flydende sort masse

som om skibet bare glider og glider og aldrig kan stoppe

det ville være destruerende tænker jeg

destruerende som i film

er det speed den hedder

med willem dafoe og ham fra matrix

og så tænker jeg på den flydende masse som olie og jeg tænker på krig

jeg følger nøje med i sikkerhedsvideoen

og så lidt mindre og så lidt mindre

og så siger du krig 

og så siger jeg at jeg har glemt reglerne til krig

og du siger at krig er det mest simple spil i verden

så fortæller jeg dig om verdens mest simple ting

at tage i sommerhus

at spise fastfood

at binde snørrebånd

at holde forhuden udstrakt

vi aer hinanden 

som man aer katten når den kræver en ufortjent opmærksomhed

jeg fortæller dig at jeg råbte af en hjemmehjælper

at jeg først cyklede ind i hende 

og derefter råbte af hende

at det er en simpel ting

jeg hader krig siger jeg til dig

hvor jeg hader krig råber jeg

hvor er det dog simpelt at hade

det er så komisk råber jeg 

og så griner vi

jeg griner mest 

jeg siger at dine øjne er smukke

helt hvilende helt skinnende smukke