så er der en rysten pga bølger



jeg klipper mit hår af og drømmer at mit hår er tilbage

jeg river mig selv i håret for at mærke om jeg er i live

jeg er i live

det er håret også

jeg stryger det og stryger det og stryger det tilbage

som om jeg var med i grease

eller en anden film med dansen som gennemgående tema og udtryk

om natten drømmer jeg at jeg har fået mit eget soundtrack

det spiller når jeg bevæger mig

når jeg lader hånden glide gennem håret

jeg har engang fået at vide at johnny cash burde være mit soundtrack

men det var en overgang hvor jeg gik meget klædt i sort

jeg har engang drømt at mit hår faldt af og ikke voksede ud igen

jeg har engang drømt at alt mit hår blev gråt

det er de drømme jeg har haft om hår

og det føles som rigeligt

jeg har ikke lyst til at andre mennesker skal vide det her

jeg har ikke lyst til lugten af fire drenge der spiser leverpostej

jeg har ikke lyst til at skamme mig over at tænke på dem som dårlige mennesker

så gør jeg det alligevel

så er jeg i live

så drømmer jeg om dårlige rugbrødsmadder

om klaustrofobiske situationer i offentlig transport

så er jeg i live igen

så er der lugten

så er der lugten af lever

så er der lugten af liv

så er der en rysten pga bølger