telefonen ringer flere gange
jeg lader den ligge der på køkkenbordet
halvvejs oven på et skærebræt
det er derfor den vibrerer ekstra højt 
udenfor er en boremaskine igang
flere mænd i gule veste kigger på manden med boremaskinen
det virker til at være et udbredt fænomen hos vejarbejdere
at en person udfører arbejdet
mens de andre observerer
sikrer sig at det hele er ok
jeg tænker på at en generalisering er et udsagn om verden
som kan være nødvendigt for at erfare
jeg kigger igen ud af vinduet 
en dame ærger sig voldsomt 
hendes cykel står klemt inde mellem andre cykler
det er de små ting der ødelægger verden
fra et tørrestativ blafrer to hvide håndklæder
det ene falder ned og blander sig med mudderet i græsset
det hele blander sig sammen for øjnene af mig
som tricolore is der smelter
den røde og den hvide og den brune farve
der bliver til en mindre kraftig brun
det har også noget at gøre 
med den tilstand jeg er i