nytårsdigt




jeg er spændt på det
som en lille bitte hund
happy happy new
jeg tripper rundt i mine joggingbukser
og forestiller mig alle mulige ting der hænger sammen pga skæbnen:
tænk hvis en meteor faldt ned og ramte hele portugal
ville det så stadig være et land
ville menneskene stadig få en følelse helt inde i hjertet når de er til fodboldkamp 
og holder hånden over brystet mens de skråler
ville de få en følelse af at være noget andet end kødsjæl blodsjæl
det er noget jeg har tænkt over her mens jeg løftede foden
og fandt et sår fra et glasskår
som jeg hoppede ned i helt i begyndelsen af det her år
mens jeg hoppede tænkte jeg:
jeg vil gå rundt og være mere og mindre religiøs
jeg vil gå rundt og rundt i tøj de fleste dage
nogle morgener vil jeg bare gå rundt og stritte
og kalde alle mennesker guder
jeg vil kalde dem små metoritter
alle mennesker er som små sten
når man ser dem fra luften
det er til at blive helt vild af
at tænke over hvem der bor i skyerne
om der er en lille familie
om den stadig ville eksistere
hvis himlen faldt ned
om skyerne bare er tørt mel
som en bager har pustet ud af munden
fordi en tanke opstod