hvad skal jeg egentlig gøre
spurgte jeg mig selv forleden
hvorefter jeg lagde mig på mit skrivebord
for at gøre noget.


En lyskegle rammer mig tværs hen over ansigtet
jeg skriver det ned på en note som et digt:

'refleksionen deler mit ansigt op i to
et tegn på at jeg er et splittet individ
fx skulle jeg den anden dag
vælge mellem to pestoer
det kunne jeg ikke'


I en tidligere note havde jeg skrevet:

'zlatan ibrahimovic'

og ved siden af havde jeg tegnet en dinosaur
en af dem fra 'landet for længe siden'
den unge med den lange hals.


Jeg har stadig ikke valgt

og hvad skal jeg egentlig gøre
nu er der flere lyskegler der spænder ben for hinanden
og skaber små felter af farver
først en grålig gul
så en grønlig.

Sådan skifter det
først gik menneskene på alle fire
nu rører de næsten ikke jorden.

Jeg er ikke sikker på
hvilken farve jeg bedst kan lide

jeg er ikke sikker på noget.

At være menneske var et dårligt valg
det burde jeg have vidst fra starten.

Jeg ville have gået en tur nu
men ved ikke hvorhen.