I det omkringliggende



Står op af sengen
lægger mig i sengen
står op
hælder vin op
i et glas
stearin drypper ned i glasset
kaster først to skygger på væggen
så én.
  
Jeg skriver en sms
'sover du'

jeg skriver en sms
'ligger og tænker på kroppen som et rastløst insekt'

Jeg rydder ting op der flyder på gulvet
fylder det med andre ting
kaster dynen op med benene 
vender den rundt.

Luften under dynen
blander sig med luften uden for dynen
det omkringliggende
lugt af sved 
lugt af skridt
en stærk lugt
en næsten levende lugt
kommer i bølger.

Jeg lytter til podcasts
otte minutter inde i en podcast plejer jeg at blive træt
jeg er flere gange vågnet
hvor podcasten stadig spillede
der er en tydelig forskel i afspillerens rytme
den ene dag kun én podcast ad gangen
den næste dag 
dem alle.

Den ene dag lytter hele rummet til min vejrtrækning
den anden dag lytter jeg til rummet.

Fire vægge 
eller mure 
eller flader

der forestiller en afgrænsning.